Informatie over het Vormsel: Heilig Vormsel

HA! Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam: http://www.jongekerk.nl/

Deze website is van de afdeling Jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem-Amsterdam. Dit bisdom maakt deel uit van de rooms-katholieke Kerk van Nederland.

De leiding van het bisdom Haarlem-Amsterdam valt onder bisschop Hendriks

Als dienst Jongerenpastoraat ondersteunen en promoten we het katholieke jongerenwerk in het bisdom Haarlem-Amsterdam.

Als medewerkers van het bisdom werken we zeker niet alleen in het jongerenpastoraat: we worden geholpen door pastorale krachten, begeleiders en jongeren uit het Bisdom Een aantal van de activiteiten die worden aangeboden worden georganiseerd door het Jongerenplatform.

Het platform bestaat uit jongeren (16 t/m 30 jaar) die samenwerken met lokale groepen en andere enthousiaste jongeren. Het jongerenplatform is ontstaan na de Wereldjongerendagen in Parijs (1997). Een groep jongeren kwam heel enthousiast terug en overlegden met elkaar hoe ze dit enthousiasme op andere jongeren konden overbrengen. Want, zo meenden zij, de wereldkerk is jong en leeft en dat moet iedere jongere in het Bisdom weten! Ze zijn daarom begonnen met het organiseren van activiteiten. En met succes!